2023학년도 1학기 연구성과지원금 신청 안내 (6/26~7/5)
관리자 │ 2023-06-19 [필수] 연구성과지원금 신청서_국문.hwp | [Mandatory] Application Form_Eng.hwp | [선택 Option] 제1저자 확인서 Confirmation of First Author.hwp HIT 6781 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023학년도 1학기 연구성과지원금 신청 안내 1. 지원 대상: 2023학년도 1학기 BK21사업 참여 재학생 및 연구등록생 ※ 박사 과정생은 수료 후 최초 연구등록시 졸업 전까지 연구등록생으로 간주함 ※ 졸업, 휴학생 지원불가
2. 접수 기간: 2023.6.26(월) ~ 2023.7.5.(수)
3. 접수 방법: 이메일로 스캔본 제출 / 301관 506호 교학지원팀 제출 (택 1) ※ yjbae2013@cau.ac.kr
4. 제출 서류 1) 연구성과지원금 신청서 1부 [필수] ※ 신청서는 국/영문 중 1개만 작성 2) 연구 실적 사본 1부 [필수] ※ 본교 소속 명시, 권(호) 확인 필수 3) 본인 명의 통장 사본 1부 [필수] ※ 해외 은행 불가 4) 제 1저자 확인서 [선택, 본교 교수 외 제1저자인 경우만] 5. 출판 기준: 2023.1.1. ~ 2023.6.30. 온/오프라인 출판 완료 논문(권/호 기준) ※ 2023년 7월 이후 출판 논문은 2023년 12월에 신청(2023-2학기 재학, 연구등록생) ※ 2023년 7월~8월 출판 논문은 2023년 7월 말에 신청(8월 졸업예정자) 6. 제한 사항 1) 성적우수장학(공학), 연구조교, GRS, CAYSS, GPF, 연구재단 등 장학수혜를 위한 의무논문 신청불가 2) 학기당 3편까지 신청 가능 3) 동일 논문으로 다른 학생 중복신청 불가 4) 제1저자만 신청 가능 ※ 단, 실적물에서 본교 교수를 제외했을 때 신청자 본인이 제1저자인 경우 가능(확인서 제출)
7. 장학 금액 1) 지급 금액: 50만원~200만원 ※ 실적물에 연구비 지원(funding) 사사문구 포함시 기준금액의 50%만 지급
* 4단계 BK21사업 참여대학원생 대상(기준일 2023.4.1.) 2) 지급 일정: 8월 말 ※ 심사-지급까지 오랜 시일이 소요됩니다. 미지급시 신청당시 계좌 확인 후 9월 문의바랍니다. ※ 학술지 IF(%)는 s2journal의 가장 최근 값 중 상위(%)를 기준으로 심사됩니다
8. 문의 1) 첨단영상대학원 교학지원팀 배영준 주임 (☎) 02-820-5408 / yjbae2013@cau.ac.kr) 2) 대학원 연구기획팀 조성호 주임 (☎) 02-820-6323 / coshacoo@cau.ac.kr) 3) BK21 사업단 박재진 연구원 (☎) 02-820-5771 2023.6.19. 첨단영상대학원 교학지원팀 Announcement of Application for Research Achievement Grant for 2023 1st semester
1. Qualification to apply: who enrolled in the first semester of the 2023 or research registration (Only for students participating in the BK21) ※ Ph.D. students are considered research registrants until graduation at the time of initial registration after completion ※ Unable to apply for graduation or leave of absence
2. Application period: 2023.6.26 (Mon) to 2023.7.5 (Wed) 3. How to Apply: Submit a scanned copy by e-mail / Submit to GSAIM Admin. at 301-506 (Select 1) ※ yjbae2013@cau.ac.kr
4. Documents to be submitted 1) Application Form [Mandatory] ※ fill out only one application in Kor/Eng 2) Copy of paper [Mandatory] ※ Paper must state that the applicant belongs to the CAU. ※ Be sure to check the journal&squot;s vol/issue number. 3) Copy of your bankbook your own [Mandatory] ※ overseas bank not available 4) Confirmation of First Author [Option, only applicant is the first author, excluding the professor from CAU] 5. Publication date: Paper published on/offline from 2023.1.1. to 2023.6.30. (based on vol/issue) ※ paper published after Jul. 2023, apply in Dec. 2023 (enroll 2rd semester of the 2023 or research register) ※ papers published from Jul. to Aug. 2023, apply at the end of Jul. 2023 (those scheduled to graduate in Aug.) 6. Restrictions 1) Mandatory papers for scholarships cannot be applied ex) RA, GRS, CAYSS, GPF.. 2) You can apply three papers per semester 3) Duplicate application not possible with the same paper 4) Only the first author can apply ※ you can apply If the applicant is the first author when the professor(from CAU) is excluded from the paper(submit conformation form)
7. Scholarship amount 1) Amount to be paid: 500,000 won to 2 million won ※ Only 50% of the standard amount will be paid if funding acknowledgement is included in the paper
* For graduate students participating in the BK21 (based date 2023.4.1.)
2) Payment schedule: By the end of August ※ It takes a long time. Check the account you applied for in case of non-payment. Please inquire after September. ※ The journal IF (%) is judged based on the top (%) of the most recent values from the s2journal 8. Inquiry 1) (☎) 02-820-5408 / yjbae2013@cau.ac.kr 2) (☎) 02-820-6323 / coshacoo@cau.ac.kr
2023.6.19. GSAIM Admin. |
이전글 | 2023학년도 전반기 학위논문 제출 종합 안내 |
---|---|
다음글 | 2023학년도 1학기 연구윤리 및 논문작성법 특강 신청 안내 |